Co je to autosklo

Jako přední autosklo se z bezpečnostních důvodů od 70. let 20. století používá vrstvené (lepené) autosklo. Toto sklo je tvořeno dvěma vrstvami, které jsou spojeny bezpečnostní fólií. V případě poškození, se autosklo nerozbije celé, spodní vrstva zůstane zachována a posádka vozu není ohrožena ostrými střepy.

Jako boční a zadní autoskla se používá tvrzené sklo, které je pevnější, než sklo obyčejné. Autosklo se zahřívá na 650°C a pomocí vzdušných trysek se zchladí. Praskne-li toto autosklo, rozpadne se na malé skleněné částečky s tupými hranami. Proto nehrozí pořezání při kontaktu s nimi.

Prasklinu na čelním autoskle bychom neměli v žádném případě podceňovat. Jednak je již podstateně snížena jeho pevnost a jednak autosklo může díky silám, které na něj působí prasknout víc. To je většinou provázeno silným zvukovým efektem a řidič může na chvíli ztratit koncentraci. Kromě toho, za jízdu s prasklým autosklem hrozí pokuty až 10.000,- Kč a ztráta 5ti bodů.
Článek byl na tomto blogu publikován v souvislosti s úpravou stránek bývalého klienta.

Komentáře