Likvidace dat

Při přočítání jednoho fóra jsem narazil na velice zajímavou diskusi. Prvotní dotaz zněl:

Rusim sbirku CD plnou nedulezitych dat (stare hry, mp3, filmi v mpeg2) atd.
Jsou toho asi 2 metry na polici a pred vyhozenim do police bych to rad spolehlive znicil
pro pripad, ze bych tam mel nejaky textak s osobnima udajema.

Uvazoval jsem o mikrovlnce ale delat v ni takova zverstva, kdyz ji mam 14 dni, to se mi nechce.

Takze jak jinak (vyjma lamani)?

Dotaz jsem ocitoval v původním znění, abych se mohl podělit o působivý vyjadřovací styl autora. Diakritiku nepoužívá snad z lenosti, ale to ostatní?

Odpovědi byly více či méně vtipné, ale všechny vyjadřovaly touhu pomoc autorovi dotazu:
Zalít do betonu - třeba v Palermu se takle zbavujou nepohodlných už dost dlouho a spolehlivě....

Co si na nich zatancovat v mačkách, ať jsme styloví?

No přiznávám, že já je zcela prozaicky lámu. Je to sichr a posilují se tím prsty...

Zde se rozvinula drobnější diskuse na téma "A co deláš s těma jedovatýma látkama uvnitř? Myješ si potom aspoň ruce?"
Co treba zkusit drtičku větví, že by Ti ji někdo půjčil? Případně holt ruční práce a znehodnocovat, třebas pomocí ocelového kartáče...


Ale všechny tyto příspěvky vyjadřovaly problém současné doby: "Jak se zbavit citlivých materiálů?" A tímto problémem se musí zabývat nejen jednotlivci, ale i firmy a státní úřady.

Jedná se o likvadaci dokumentů a nosičů dat. Existují specializované firmy, které se touto problematikou zabývají. A jednou z nich je i firma Domeček - odpady, s.r.o.

Komentáře